Hva gjør jeg med frekvens-hopping på Zotac RTX 5070 Ti?

I intense boss-kamper stupte FPS fra 90 til 40, noe som er et rent mareritt i et actionspill. Jeg sjekket GamePP Hardware Sensor Page i panikk og så at GPU-klokken hoppet mellom 2100-2500 MHz, mens spenningen svingte ustabilt mellom 0.9-1.0V. Jeg prøvde først å senke skyggekvaliteten, men det ga bare 5 FPS ekstra og hakkingen var der fortsatt. Det var helt håpløst. Deretter brukte jeg GamePP BIOS Load-Line Voltage Adjust Wizard for å endre Load-Line fra auto til manuell, og la til en offset på 0.02V på kjernespenningen. I RTSS så jeg at frametime raskt stabiliserte seg på 11-15ms, og kampene ble plutselig silkemyke.
Kategori:Realtidsovervåking Sist oppdatert:2026-04-07 09:30:18