Hvordan fikse CPU-lag på Vastarmor RX 9070 XT i STALKER 2?

Når jeg prøvde å snike meg innpå fiender, frøs bildet i et lite brøkdel av et sekund hvert femte sekund. Det ødela hele spenningen i spillet. Jeg sjekket GamePP Resource Scheduler Panel og så at det var en konflikt mellom driveren og systemet som ga hopp på 84-92 nanosekunder i latency. Jeg prøvde først å øke virtuelt minne til 64GB, men det gjorde bare ting verre på grunn av I/O-konflikter på disken. Det var en skikkelig blindvei. Deretter satte jeg spillet til høyeste prioritet og brukte GamePP Memory Controller Load Monitor for å pause alle unødvendige bakgrunnstjenester. I RTSS gikk frametime fra 12-30ms ned til 9-14ms, og alt ble plutselig silkemykt.
Kategori:Maskinvare og periferutstyr Sist oppdatert:2026-05-03 16:15:40