Slik fikser du minnebåndbredde for Kingston DDR4 2666 i RE Village
Det var en utrolig følelse da 1% low FPS endelig stabiliserte seg over 60. I starten, under kampene på landsbytorget, hoppet FPS-en mellom 80 og 45 som et EKG-diagram, og GamePP viste at minnebåndbredden var mettet på over 95%. Jeg prøvde først å skru ned grafikken, men bildet ble bare stygt uten at hakkingen forsvant, noe som var utrolig irriterende. Da åpnet jeg GamePP Resource Scheduler Panel, satte minnemapping til høyeste prioritet og låste den virtuelle minnefilen til en rask NVMe-partisjon. I RTSS så jeg at frametime gikk fra 15 - 40ms ned til 12 - 18ms, og flyten ble helt rå.