Slik fikser du spenningsproblemer for Corsair DDR5 6000 i Palworld

Når jeg styrte den enorme basen min, sank FPS-en så fort at jeg ble helt oppgitt over hovedkortets styring. Selv ved middels belastning hoppet FPS-en mellom 120 og 60, og GamePP viste at CPU-frekvensen svingte vilt mellom 3.5GHz og 4.8GHz, med spenningsvariasjoner på opptil 0.08V. Jeg prøvde først 'Høy ytelse' i driverne, men det eneste som skjedde var at viftene bråkte mer mens FPS-en fortsatte å hoppe. Det var totalt bortkastet tid. Da gikk jeg inn i GamePP BIOS Load-Line Voltage Adjust Wizard, endret Load-Line fra Auto til Manual, og la til et offset på 0.015V på kjernespenningen. I 3DMark ble frekvenskurven helt flat, og FPS-en lå stabilt over 110.
Kategori:Overklokking-innstillinger Sist oppdatert:2026-05-24 18:34:30