Slik fikser du frekvens-svingninger på Colorful RTX 4060 Ultra W OC

Det er helt sykt hvor fort FPS-en dropper i teamfights; frekvensstyringen på dette kortet er en vits. Selv i et lett spill hoppet FPS-en mellom 144 og 90, og GamePP viste at GPU-klokken svingte vilt mellom 1200 - 2100 MHz med spenningshopp på 0,08V. Jeg prøvde 'Maks ytelse' i driveren, men det økte bare viftestøyen uten å stoppe hoppingen, noe som var bortkastet tid. Jeg gikk derfor inn i GamePP BIOS Load-Line Voltage Adjust Wizard, satte spenningen til manuell og la til en offset på 0,015V. I 3DMark ble frekvenskurven helt flat, og FPS-en holdt seg stabilt over 140.
Kategori:Overklokking-innstillinger Sist oppdatert:2026-05-26 18:28:00