Ytelsesoptimalisering for Manli RTX 5090 D v2 OC 24GB

Det er nesten en vits at et så dyrt kort kan ha FPS-dropp. Når jeg svingte gjennom Manhattan i 4K, falt bildene fra 140 til 110. Selv om det er høyt, merkes det som et rykk på en stor skjerm. GamePP-sensorene viste at GPU-strømmen svingte mellom 400-450W, og spenningen hoppet mellom 1.02-1.08V. Jeg prøvde å sette strømstyringen til 'Prefer Maximum Performance' i driverne, men bortsett fra at viftene bråkte mer, skjedde det ingenting. Det var et totalt bortkastet forsøk. Så gikk jeg inn i GamePP BIOS Load-Line Voltage Adjust Wizard og flatet ut spenningskurven til 1.06V. I 3DMark steg ytelsen med 4%, og FPS-en lå stabilt mellom 130-140.
Kategori:Ytelsesevaluering Sist oppdatert:2026-04-19 11:39:35