Optimalisering av Jonsbo CR-1400 ARGB i Frostpunk 2

Da 1% low FPS endelig stabiliserte seg over 60, føltes det som om jeg hadde full kontroll over maskinen igjen. I starten, under vinter-simuleringer, var det konstant mikro-stutter. GamePP-sensorene viste at CPU-en hoppet mellom 88-95℃, og frekvensen svingte vilt fra 3.0 til 4.0 GHz. Jeg prøvde 'High Performance' i Windows, men det ga bare mer støy uten å senke temperaturen. Det var utrolig irriterende. Da brukte jeg GamePP Fan Curve Config Panel og satte en aggressiv profil etter 75℃, og tweaket PWM-startspenningen. I RTSS så jeg at frame-tiden gikk fra å svinge mellom 15-40ms til å ligge stabilt på 11-18ms. Byen flyter nå helt perfekt.
Kategori:AI-filtre Sist oppdatert:2026-05-08 10:48:12