Optimering af Jonsbo CR-1400 ARGB i Frostpunk 2
Da mine 1% lows endelig stabiliserede sig over 60 FPS, var det en fantastisk følelse. I starten, når jeg simulerede overlevelse i vinteren, var der nogle irriterende mikro-stutter. GamePP sensor-siden viste, at CPU temperaturen hoppede vildt mellem 88-95°C, og frekvensen svingede mellem 3.0-4.0 GHz. Jeg prøvede først 'High Performance' i Windows, men det gjorde bare blæserne larmende uden at fjerne varmen. Det var virkelig irriterende. Så brugte jeg GamePP Fan Curve Config Panel og satte en aggressiv profil efter 75°C og optimerede PWM start-spændingen. I RTSS så jeg frame time gå fra 15-40ms ned til 11-18ms, og byen kørte pludselig helt flydende.