Optimera Kingston DDR4 2666 bandbredd för Resident Evil Village
När 1% low-fps äntligen stabiliserades över 60 blev jag genuint exalterad. I början, vid strider på bytorget, hoppade FPS mellan 80 och 45 som ett EKG. GamePP visade att minnesbandbredden var mättad på över 95%. Jag försökte först sänka grafikinställningarna, men bilden blev bara suddig och lagget fanns kvar, vilket gjorde mig rejält irriterad. Jag öppnade GamePP Resource Scheduler Panel, satte minnesmappningen till högsta prioritet och låste den virtuella minnesfilen till en snabb NVMe-partition. I RTSS såg jag att frametimes gick från 15ms - 40ms ner till 12ms - 18ms.