Hvorfor hopper bildefrekvensen på ROG ASTRAL RTX5090 D?

Når jeg gjør raske flick-shots, merker jeg noen ekstremt små hopp i bildet, noe som blir helt krise på en 360 Hz skjerm. Jeg sjekket GamePP Frame Time Analyzer og så at selv om snittet lå på 500 FPS, så hoppet 1% low mellom 120-180 FPS, noe som ga frame times som svingte fra 2ms til 8ms. Jeg prøvde først å skru på Low Latency Mode i driverne, men det hjalp nesten ikke i det hele tatt, og jeg ble skikkelig frustrert over at en enkel bryter ikke kunne fikse sampling-konflikten. Da prøvde jeg GamePP DLSS/FSR Image Sample Calibrator og endret sampling-vekten fra 0.5 til 0.68, samtidig som jeg tweaket skarpheten.
Kategori:Programvarebruk Sist oppdatert:2026-04-13 11:51:43